29-й день
233
кандйла святаго Предтечи. И час 1-й. На 1-м часе тропарь
и кондак Предтечи. И конечный отпуст.
НА ЛИТУРГИИ
Блаженны от канона 1-го, песнь 3-я, на 4, и 2-го 6-я, на 4.
Прокимен, глас 7: Возвеселится праведник о Господе/ и
уповает на Него.
Стих: Услыши, Боже, глас мой, внегда
молити ми ся к Тебе.
Апостол Деяний, зачало 33. Аллилуйя,
глас 4: Праведник, яко финике, процветет, яко кедр, йже в
Ливане, умножится.
Стих: Насаждени в дому Господни во
дворех дому Бога нашего процветут.
Евангелие от Марка,
зачало 24. Причастен: В память вечную будет праведник:
На трапезе утешение братии, кроме сыра, и яиц, и рыбы.
Ядйм же дважды днем, аще среда или пяток.
Ведомо же буди, яко аще случится праздник сей в зри
Неделю, предваряет вся служба воскресна на вечерни, и
на утрени, и на Литургии.
Зри постнаго сего устава на усекновение честныя главы
Предтечевы, древними святыми отцы в сей день завещан-
наго. Суть убо нецыи предают, качеству быти тогда
снедей, а не посту. О том бо не возмогохом ничтоже
обрести написано в различных тйпицех, но паче достоит в
той день всяко воздержатися постом пострадавшего ради
за истину Пророка и проповедавшаго во аде Господа.
Разрешению же быти точию на древяное масло, и прочая
от различных овощнаго плода, и по мере единой чашице
вина в славу Ббжию, труда ради бденнаго, всяко бо
достоит нам в той день сетованием унылым быти, а не
чревоугождение имети воздержательнаго ради жития
святаго и скверноубййственнаго кровопролития его от
Ирода. Понеже усечена бысть глава Предтечева на пиру
плясанием блудныя плясавицы, и чревоугодием, и различ-
ных животных закланием, и кровопролитием, нам же ни
едйнаго от таковых животных, из нйхже кровь изливается,
но ниже рыб (кровь бо имеют, аще и в воде жительствуют, и
от тварей животных суть), подобает вкушати, да не
сообщницы явимся Иродову чревоугодию. Как о бо Кре-
стйтелево честное усекновение почтйти восхощем? Мясо
ли хощем ясти или от иных различных брашен многоцен-
ных? А он живяше в пустыни безводней и безтравней, ни
хлеба ядяше, ни трапезы имяше. Вино ли пнем? А он
никогдаже пияше вина, ни инаго пития мирскаго. Ни в
храмех живяше, но под камением вкопався живяше. Стол,
трапеза и одр ему бяше земля, разве ради нужды
естественный единою днем вкушаше акриды и мед дйвий.
Чаша же ему пригбрщи бяше, а питие?из камене текущая
вода. Темже, братие, усердно почтим день сей молитвою и
постом в целомудрии. Отбежим пиянственнаго сего злаго
нрава. Аще бо кто неверствием одержим будет и узаконен-