|
|||
29-й день
|
233
|
||
|
|||
кандйла святаго Предтечи. И час 1-й. На 1-м часе тропарь
и кондак Предтечи. И конечный отпуст. НА ЛИТУРГИИ
Блаженны от канона 1-го, песнь 3-я, на 4, и 2-го 6-я, на 4.
Прокимен, глас 7: Возвеселится праведник о Господе/ и уповает на Него. Стих: Услыши, Боже, глас мой, внегда молити ми ся к Тебе. Апостол Деяний, зачало 33. Аллилуйя, глас 4: Праведник, яко финике, процветет, яко кедр, йже в Ливане, умножится. Стих: Насаждени в дому Господни во дворех дому Бога нашего процветут. Евангелие от Марка, зачало 24. Причастен: В память вечную будет праведник: На трапезе утешение братии, кроме сыра, и яиц, и рыбы. Ядйм же дважды днем, аще среда или пяток. Ведомо же буди, яко аще случится праздник сей в зри
Неделю, предваряет вся служба воскресна на вечерни, и на утрени, и на Литургии. Зри постнаго сего устава на усекновение честныя главы
Предтечевы, древними святыми отцы в сей день завещан- наго. Суть убо нецыи предают, качеству быти тогда снедей, а не посту. О том бо не возмогохом ничтоже обрести написано в различных тйпицех, но паче достоит в той день всяко воздержатися постом пострадавшего ради за истину Пророка и проповедавшаго во аде Господа. Разрешению же быти точию на древяное масло, и прочая от различных овощнаго плода, и по мере единой чашице вина в славу Ббжию, труда ради бденнаго, всяко бо достоит нам в той день сетованием унылым быти, а не чревоугождение имети воздержательнаго ради жития святаго и скверноубййственнаго кровопролития его от Ирода. Понеже усечена бысть глава Предтечева на пиру плясанием блудныя плясавицы, и чревоугодием, и различ- ных животных закланием, и кровопролитием, нам же ни едйнаго от таковых животных, из нйхже кровь изливается, но ниже рыб (кровь бо имеют, аще и в воде жительствуют, и от тварей животных суть), подобает вкушати, да не сообщницы явимся Иродову чревоугодию. Как о бо Кре- стйтелево честное усекновение почтйти восхощем? Мясо ли хощем ясти или от иных различных брашен многоцен- ных? А он живяше в пустыни безводней и безтравней, ни хлеба ядяше, ни трапезы имяше. Вино ли пнем? А он никогдаже пияше вина, ни инаго пития мирскаго. Ни в храмех живяше, но под камением вкопався живяше. Стол, трапеза и одр ему бяше земля, разве ради нужды естественный единою днем вкушаше акриды и мед дйвий. Чаша же ему пригбрщи бяше, а питие?из камене текущая вода. Темже, братие, усердно почтим день сей молитвою и постом в целомудрии. Отбежим пиянственнаго сего злаго нрава. Аще бо кто неверствием одержим будет и узаконен- |
|||
|
|||