8
Месяц декабрь
Песнь 8
Ирмос: Тебе, Вседетелю,/ в пещи отроцы, все-
мирный лик сплетше, пояху:/дела всякая, Господа
пойте/ и превозносите во вся веки.
Невещественною зарею Начальный Троицы,
пророче, обожаемь,/ поеши, радуяся:/ вся дела,
Господа пойте и превозносите во вся веки.
Священнолепно священную твою память, про-
роче чудный, чтуще, поем:/ вся дела, Господа
пойте и превозносите во вся веки.
Богородичен: Укрепи, Чистая, душу мою,/ раз-
слабленную прегрешеньми и страстьмй,/ яко да
воспою, Дево, Твое Рождество,/ препрославлен-
ное во вся веки.
Песнь 9
Ирмос: Исайе, ликуй, / Дева име во чреве и роди
Сына Еммануила,/ Бога же и Человека, Восток
Имя Ему,/ Егоже величающе, Деву ублажаем.
На земли равноангельное житие имел еси
войстинну/ и ныне на Небесех со Ангельскими
лики вселился еси близ Света Трисияннаго, /
Егоже насыщайся, назирай поющия тя.
Тя Богу приводим о мире, блаженне, молитвен-
ника,/ моли прилежно, пророче, яко дерзновение
имея,/ дати верным благолепно пребывающее
вечное избавление.
Богородичен: Йко Бога рождшую, сугуба же и
соестественна, / именуем Тя, вернии, Богоглаголи-
во Богородицу Пречистую веейстинным званием, /
честное Рождество проповедающе, Всесвятая Бо-
гоневесто.
Светилен дне.
На стиховне Октоиха.
Святой пророк Наум ? седьмой
(по порядку Священных Книг) из
двенадцати малых пророков. Сам он
называет себя Елкосеянином (1, 1).
Происходил из колена Симеонова, из
селения Елкес или Елкош. По свиде-
тельству блаженного Иеронима (1*420,
память 15 июня), Елкош ? небольшое
селение в Галилее, остатки которого
он лично осматривал. Вероятно, после
ассирийского нашествия святой Наум
переселился в Иудею и пророчество-
вал там в 700-х годах до Рождества
Христова. Он был современником
пророка Исайи (VIII в. до Рождества
Христова, память 9 мая).
Главное содержание книги свято-
го Наума ? это пророчество о паде-
нии и погибели Ниневии ? столицы
Ассирийского царства ? угрожав-
шего всему Востоку, предсказа-
ние бедствий, которые праведный