Пренесение честных мощей
святых мученик и исповедник
благовернаго князя Михаила Чернйговскаго
и болярина его Феодора
Тропарь, глас 8:
Т роичнаго Божества осиянием просветйвся, /
страстотерпче великий княже Михаиле,/ с
премудрым болярином ти Феодором,/ самозванна
к подвигом устремйстася, / сквозе огнь не идоста, /
кусту же и идолом не поклонистася, но оплеваста/
и нечестйваго царя обличйста, / Христа же Едйна-
го от Троицы Бога Суща исповедаста. / И того
ради кровей своих струями обагрйстася, слав-
ная. / Темже и венца от Него победная прияста, / и
нас свыше назираета, / молим ва, святая, молите
Того,/ яко да вашими молитвами избавит нас от
всяких обстоящих ны зол/ и подаст нам вся
благая, / Иже Един Сый прославляемый во святых
Своих.
С 4                       Кондак, глас 5:
олнца мысленнаго праведнаго?Христа/ оза-
рйвся сиянием, пребогате Михаиле, / видимому
солнцу не поклонился еси / и твари паче Творца не
послужил еси/ и нечестие обуздал еси,/ ярости
царя не убоявся/ и крове своей обагрением/
Христови предстал еси, радуяся./ И ныне в
пренесении мощей твоих/ нас свыше назирай и
Христа Бога моли, / молимся яко спастйся нам / и
Православию непоколебйму пребыти,/ Отечеству
нашему соблюстйся во всем/ молитвами твоими,
святе, / по велйцей Его милости.
Благоверный князь Михаил
Черниговский и боярин его свя-
той Феодор (перенесение мощей,
1578). В 1238 году татарский хан
Батый со всего своею силою обрушил-
ся на Русскую землю. Многие города,
в том числе Киев и Чернигов, были
разорены и опустошены, население
их уничтожено, богатства разграбле-
ны, церкви и здания разрушены.
Мало кому удалось остаться в живых.
Спаслись в основном те, кто, узнав о
приближении татар, покинули города
и укрылись в лесах и пещерах,
Князья и бояре бежали в другие
земли. Князь Черниговский святой
Михаил находился в то время в
Киеве. Узнав о нашествии Батыя, он
со своим боярином святым Феодором
и другими людьми 6ежш1 в Угры.
■'