Последование часов,
певаемых в навечерии Просвещения
О часех в навечерии святых Богоявлений подобает зри
ведати:
Аще ли прилунится Богоявление в неделю или в
понедельник, часы поем в пяток, а ядйм дважды днем:
монахи сыр и масло, а миряне мясо. Аще ли Богоявление во
вторник, часы
поем в понедельник. Аще ли Богоявление в
среду, часы поем во вторник. Аще ли Богоявление в
четверток, часы поем в среду. Аще ли Богоявление в пяток,
часы поем в четверток. Во вся сия дни, от понедельника, в
навечерия пред Богоявлением держим пост, никакоже
сыра, ни масла вкушаем, но точию шти с соком да кутию.
В начале 2-го часа знаменует в каштан, и, собравшеся во
храм, облачится иерей в фелонь, диакон же в стихарь. И
поставляет параекклисиарх аналогий украшен прямо
царских врат, и вжигают свещу на свещнице. Иерей же
исходит со Евангелием во храм или в трапезу царскими
враты,
предходяпгу ему диакону с кадилом. И полагает
иерей
святое Евангелие на аналоге и, став пред аналогом,
творит начало по обычаю, и по начале чтец:
С лава Тебе, Боже наш, слава Тебе.
Царю Небесный, Утешителю, Душе Истины,/
Иже везде сый и вся исполняли,/ Сокровище
благих и жизни Подателю,/ прииди и вселйся в
ны,/ и очисти ны от всякий скверны,/ и спаси,
Б лаже, души наша.
Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Без-
смертный, помилуй нас. (Трижды).
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу / и ныне, и
присно, и во веки веков. Аминь.
Пресвятая Троице, помилуй нас; / Господи, очи-
сти грехи наша;/ Владыко, прости беззакония
наша;/ Святый, посети и исцели немощи наша,
Имене Твоего ради.
Господи, помилуй. (Трижды). Слава, и ныне:
Отче наш, Йже еси на Небесех!/ Да святится
Имя Твое, да прийдет Царствие Твое,/ да будет
воля Твоя, яке на Небесй и на земли./ Хлеб наш
насущный даждь нам днесь,/ и остави нам долги
наша, якоже и мы оставляем должником нашим, / и
не введи нас во искушение, но избави нас от