1-й день
23
ре,/ всегубйтель, яко от грома, тресновен быв,
падеся мучитель,/ сущия бо в тебе Духа зарй не
стерпе, Васйлие.
Апостолов седалища, лика же страдалец Хри-
стовых, / патриархов скинии, и праведных сладо-
сти,/ и радости пророков сподобился еси, Васй-
лие: / Богородицы бо служитель и Троицы тайнник
был еси.
Превыспренняя водами покрывали Един Гос-
подь,/ востязуяй море, бездны же изсушаяй, из
Тебе, Чистая, плоть восприемый, / от Вифлеема
тщится ко Иордану крестйтися плотию.
Таже оба лика, сошедшеся вкупе, поют первый
припев праздника и ирмос: Недоумеет всяк язык
олагохвалити по достоянию, I изумевает
же ум и
премйрный пети Тя, Богородице,/ обаче Благая
сущи, веру прижми, I ибо любовь веси Божествен-
ную нашу:/ Ты бо христиан еси Предстательница,
Тя величаем.
Таже припев: Величай, душе моя,/ Честнейшую
Небесных воинств, / Деву Пречистую Богородицу.
И ирмос: О, паче ума Рождества Твоего чудес!/
Невесто Всечистая,/ Мати Благословенная,/
Еюже получйвше всесовершенное спасение, / до-
стойно хвалим яко Благодетеля, дар носяще песнь
благодарения.
Светилен.
Подобен: Духом во святйлищи:
Любомудрия желанием обрезал еси, отче, души
твоей покрывало,/ и миру показался еси, яко
солнце, чудесы,/ и верных озарил еси мысли,
Богомудре, / Троицы тайнниче, о Васйлие мудре,
и служителю Богородицы.
Слава, и ныне, праздника:
Плотию обрезуется закон исполнивый,яко Мла-
денец осмодневен, веков Зиждитель,/ и пеленами
повивается, яко Человек, и млеком питается, / Иже
вся безмерною крепостию яко Бог содержай/ и
мановением возводяй.