|
|||
6-й день
|
233
|
||
|
|||
Яко нецыи, суть отлучающе себе от святьш воды зри
вкушения ради, не добре творят, ибо благодати ради Божия дана бысть на освящение миру и всей твари. Темже во всяких местех, и скаредных, и всюду кропится, яже и под ногами нашими суть. И где сих разум, еже не пйти сея? Но да веси, яко не вкушения ради ястия нечистота в нас есть, но от скверных дел наших: очищени же от сих, пием без сомнения сию святую воду. О сей воде, Небесная она словесная ластовица, злато-
словесный вселенский учитель Иоанн, Константинограда Патриарх, в слове своем,, о еже сходйтися христианом во святую Ббжию церковь и о Крещении, егоже начало: Вси вы в благодушии есте днесь, аз же в печали един болезную: свидетельствует, глаголя: но убо чесо ради не день, воньже родйся, но день, воньже крестйся,явление глаголется? сий бо есть день, воньже крестйся и вод освяти естество. Сего ради и в полунощи на праздник сей вси, почерпше,
в домы воду относят, и соблюдают, и чрез лето всецелое хранят, понеже день освященных вод. И знамение бывает явственное: не растлевающуся вод оных естеству долго- тою времене, но на лето всецелое, и два, и три многащи лета, днесь почерпненной воде целой и новой пребыва- ющей и по толйцем времени ныне от источников емлемым водам сравняющейся. Подобает и сие ведати:
Яко аще случится навечерие святаго Богоявления в зри
субботу или неделю, пост не бывает. Литургия же бывает Златоустаго, во свое время, по
обычаю, якоже и всегда. И по отпущении Литургии в трапезу не ходим, но в
притворе церковнем седшим нам трапезарь дает по уломку хлеба коемуждо или по малу хлебцу пшеничному, и мало смоквий и фиников, и по единой чаше вина, яко да наречется пост; ожидаем же вечерняго собора. Посем, отшедше в келлии своя, безмолвствуем до времене вечер- няго. Велйкаго же Василия Литургия совершается в самый
праздник; вместо же Достойно: поем ирмос 9-я песни праздника. При часе же вечернем дне: Знаменует в великое и потом
во вся тяжкая. И, собравшимся нам во храм и благословйв- шу иерею, поем вечерню, по обычаю. Псалом: Благослови, душе моя, Господа: Аще в субботу вечера, поем Блажен муж: кафизму всю. Аще же в неделю вечера, поем 1-й антифон. На Господи, воззвах: поем стихиры праздника, на 8, глас 2: Просветителя нашего: Слава, и ныне, глас тойже: Приклонил еси главу Предтечи: Таже, вход со Евангелием. Свете Тихий: Прокимен дне и чтения по чину их, с тропари и со стихи их. Трисвятое же не поем, занеже |
|||
|
|||