524
Месяц июль
Божественным промышлением/ паки ко отечеству
твоему посылаемь бывавши: / иди, чадо, глаголя, /
яко да и тамо тобою неведупщми Бог познается. /
Отонудуже пришед, преподобие, / отечество твое
просветил еси/ и чиноначалышк монахов был
еси, / тех множества ко Христу привед. / Темже и
нас, пресветлое твое успение празднующих,/ молв
сохрани? от враг нератованных / и спастйся
душам нашим.
И ныне, Богородичен: Кто Тебе не ублажит:
Вход. Прокимен дне. Чтения три (зри страни-
цы
311?313).
На литии стихиры самогласны, глас 1:
Тезоименитаго ради твоего жития/ Божествен-
ным промыслом, Антоние, наречен был еси,/
именование от дел восприем:/ ученик бо множе-
ства собрав, твоим учением последующих,/ сих
Богу привел еси. / Но яко преподобным сожитель и
праведным,/ с нймиже Троице предстоял, моли о
всех,/ преславное твое успение песньми славя-
щих.
Яко страстнаго мрака мира сего избежав,/
Антоние преподобие,/ тогда в пещеру вселился
еси, пречудне,/ и тамо принйкл еси во глубину
Божественнаго разума. / Темже и сподобился еси,/
яко прозорлив, дальняя проразумевати/ и, яко
близ сущая, ясно глагол ати,/ и о согрешениих
людских поболев,/ и хотящая быти за грехи
человеческий / варварское нашествие пророчески
предрекл еси. / Но молйся, отче, молимся, / избави-
тися нам таковаго прещения/ и спастйся душам
нашим.
Глас 2: Кий разум человеческий/ или язык
возможет изрещй/ или похвалити по достоинству
житие твое?/ И сами бо Ангели житию твоему,/
еже на земли в телесй, удивйшася/ и похвалиша
Христа,/ толйкую победу, преподобие, тебе на
страсти даровавшаго, / Егоже моли, прехвальне, /
спастйся похваление, елико мощно, тебе плету-
щу,/ Антоние пречудне.
Блаженна пещера,/ имущая в себе честныя
мощи твоя, преподобие,/ от нйхже истекают