1-й день                                                                                                                 39
светлее солнца показался еси,/ благодатию исце-
лений сияя/ и просвещая тех лучами к тебе
приходящих. / Темже тя молим, преподобие, / любо-
вию память твою почитающим, / подаждь недугом
исцеление.
От Едйнаго Человеколюбца свыше приемь бога-
тое дарование,/ раздавал еси то требующим
неоскудно,/ подай тем исцеление,/ но и ныне к
ране мощей твоих припадающим/ низпослй цель-
бу в недузех, / яко истинный врач, преблаженне, /
и молитвенник о душах наших.
Верою и любовию совокупльшеся, людие,/ в
памяти достоблаженнаго отца,/ песненными гла-
сы восхвалим, / да исцеления в немощех наших от
него сподобимся: / ймать бо скорое преклонение / и
подает исцеление, яко врач безмездный / и скорый
в скорбех помощник.
Слава, глас 2:
Безконечная Твоя, Христе Царю, благодать/ и
дарование велие, / еже даровал еси преподобному
Твоему:/ не токмо бо живый телом исцеляше
недуги,/ но и по смерти Божественною силою
Твоею/ рака мощей его нетленных/ подает с
верою приходящим исцеление./ Тем молимтися,
Благйй Владыко,/ святаго Твоего приводите во
умилостивление/ по мнбзей Твоей благости,/ ду-
шевных и телесных нас недугов свободй / и спаси
души наша, яко Человеколюбец.
И ныне, Богородичен.
НА ЛИТУРГИИ СЛУЖБА ВСЯ ПРЕПОДОБНОМУ.
Преподобный Агапит Печер-
ский, врач («лечец») безмездный,
родом из Киева, постриженик и уче-
ник преподобного Антония Печерско-
го, жил в XI веке. Если кто из
монастырской братии заболевал, пре-
подобный Агапит приходил к нему и
самоотверженно ухаживал за боль-
ным, кормил вареной травой, кото-
рую готовил сам, и больной выздорав-
ливал по молитве преподобного. К
монастырскому врачу, обладавшему
даром исцеления, обращались за по-
мощью и многие миряне. В то же
время в Киеве был опытный врач ?
армянин, который по одному виду
больного мог определить степень бо-
лезни и даже точно определить день
его кончины. Когда один из таких
обреченных обратился к святому Ага-
питу, благодатный целитель с молит-
вой дал ему отведать пищи с мона-
стырской трапезы, и больной выздо-
ровел.
Разжигаемый завистью врач хотел
отравить Агапита, но Господь сохра-
нил преподобного, и яд не подейство-
вал.