|
|||
48
|
Месяц июнь
|
||
|
|||
Всяку добродетель удержав, / при кончине под-
вигов исповедания венцем,' священномучениче, явился еси украшен,/ ймже удобрен, твоему Вла- дыце ныне предстойши. Богородичен: Яко корень, и источник, и вину
нетления/ Тя, Дево, вси вернии, ведуще, хвалами почитаем:/ Ты бо ипостасное Безсмертие нам источила еси. Светилен.
Подобен: Учеником зрящим:
Яко победоносец изряден страстей, Никифоре, /
венец сугуб приял еси от Христа Спаса: / яко ересь богоборную Божественный иконы отметающих, премудре, низлагая, святителю, / и страдалец, яко благочестия поборник, отче./ О нас убо моли, чтущих тя, блаженне. Богородичен:
Отеческих не оставль недр, аще и воплотился
еси от Девы, Господи, / ибо спасти мене, падшаго, преклонив небеса, сошел еси/ и исхитити хотя от уст зверя мысленнаго и его удавлении держйма- го./ Темже, избавлься, славлю Твою силу. |
|||
|
|||
|
Святитель Ники фор Исповед-
ник, Патриарх Константинополь- ский, родился во 2-й половине VIII века в столице Византийской империи?Константинополе. Роди- тели его Феодор и Евдокия были благочестивыми христианами. В царствование императора-иконобор- ца Константина V Копронима (741? 775) Феодор занимал должность нота- рия в тайной императорской канце- лярии. За почитание икон он, по приказу императора, был мучим и дважды изгонялся в ссылку. Скончал- ся Феодор в ссылке в г. Никее. Благо- честивая супруга Феодора Евдокия разделяла с мужем все скорби. Она последовала за ним в изгнание и только после кончины супруга верну- лась в Константинополь. Когда сын Никифор стал Патриархом Констан- тинопольским, Евдокия постриглась в иночество и удалилась в монастырь. Богобоязненные родители воспи-
тали Никифора в благочестии, цело- мудрии и страхе Божием. Святой Никифор изучил Священное Писа- |
||
|
|||