4-й день
79
неизреченное, отче Герасиме,/ наслаждался чи-
стыми восхождении.
О, чудо! како, яко словесен, повиновашеся тебе
зверь / повелению твоему, Герасиме, со усердием
служа, / Богу прославляющу твое житие равноан-
гельное, / знамении, преподобие, и безчйсленными
дивесы и чудесы?
Утверждение явился еси монашествующих и
молчащих, Богоносе, наказание,/ теснейшую бо
воздержания стезю шествовал еси,/ Божествен-
ными надеждами душу присно разширяя. / Темже
пространно в селех избранных обрел еси селение.
Процвел еси, отче, во дворех Бога нашего, яко
финике вые окор ас ленный, / яко кипарис, возвели-
чился еси Божественными возношении. / Отонуду-
же память твою верно вси празднуем,/ в нюэке
молимся: искушений ны всяких спаси.
Богородичен: Носящи Еммануила на руку
Твоею, Чистая,/ якоже Младенца, Богорадован-
ная, вопияла еси:/ Чадо Мое сладчайшее,/ како
подам Тебе сосец, питающему всяческая?/ како
повию Тя пеленами, мглою повивающаго море?
Преподобный Герасим Иор-
СТЫЙП
ГП / __ X Г6РАС1М2
данский родился в г. Линии (Каппа-
докия, Малая Азия). Уже в юности он
решил оставить мирскую жизнь и
посвятить себя служению Богу. При-
няв монашество, он ушел в Египет, в
Фиваидскую пустыню, где подвизал-
ся в духовном подвиге много лет.
Около 450 года преподобный Герасим
отправился во Святую Землю ? его
особенно привлекла Иорданская пу-
стыня, как идеальное место для от-
шельнической жизни.
В Иерусалиме преподобный Гера-
сим подпал под влияние ереси Патри-
арха Александрийского Диоскора и
архимандрита Евтихия, признавав-
ших в Спасителе Иисусе Христе
только Божественное естество.
Состоявшийся в Халкидоне IV
Вселенский Собор (451) осудил это
лжеучение, однако часть его привер-
женцев продолжала упорствовать в
ереси. Некий монах-еретик, по имени
Феодосии, пришел в Иерусалим и
сумел привлечь на свою сторону
царицу Евдокию, вдову Феодосия