14-й день
419
вопреки написав непобедимое оружие.// Тем Христу
поим, Богу нашему, яко прославися.
Образ древле Моисей пречйстыя Страсти в себе
самом прообразй,/ священных среде стоя:/ Крест же
вообразив,/ простертыми победу дланьми воздвйже,/
державу погубив Амалйка всегубйтеля./ Тем Христу
пойм, Богу нашему, яко прославися.
Возложи Моисей на столпе врачевство,/ тлетворй-
ваго избавление и ядовйтаго угрызения,/ и древу
образом Креста/ по земли пресмыкающагося змия при-
вяза,/ лукавный в сем обличив вред./ Тем Христу пойм,
Богу нашему, яко прославися.
Показа небо Креста победу благочестия держателю и
царю богомудру,/ врагов в немже злосердных низло-
жйся свирепство,/ лесть же превратйся,/ и вера распро-
стреся земным концем Божественная./ Тем Христу
пойм, Богу нашему, яко прославися.
Катавасия, оба лика вкупе: Крест начертав:
Песнь 3
Ирмос: Жезл во образ тайны приемлется,/ прозябе-
нием бо предразсуждает священника,/ неплодящеи
же прежде Церкви,/ ныне процвете Древо Креста,//
в державу и утверждение.
Яко испусти, ударяемь, воду краесекбмый/ непо-
корйвым людем и жестосердым,/ богозванныя про-
являше Церкве таинство,/ еяэке Крест держава и
утверждение.
Ребром пречистым, копием прободенным,/ вода с
Крбвию истече,/ обновляющая Завет и омыватель-
ная греха:/ верных бо Крест похвала и царей держава
и утверждение.
Седален, глас 4.
Подобен: Скоро предвари:
В тебе, треблаженне и жизнодавче Кресте,/ людие
учреждающеся, спразднуют с невещественными лики,/
чини архиерейстии благоговейно воспевают,/ множе-
ства же монашествующих и постников покланяются,/
Христа же распеншагоея вси славим.
Слава, и ныне, тойже.